Zajęcia podczas szkolenia prowadzone są przez pracowników Katedry Transportu Linowego:
dr hab. inż. Jerzego Kwaśniewskiego profesora AGH
dr hab. inż. Andrzeja Tytko profesora AGH
oraz specjalistów z poza KTL:
dr inż. Gracjana Wiśniewskiego
mgr inż. Jędrzeja Hlebowicza
Każdy uczestnik kursu ma do dyspozycji na czas szkolenia materiały przygotowane przez Ośrodek Szkoleniowy. Kurs w kończy się wewnętrznym sprawdzianem teoretycznym i praktycznym.
Zakres pytań na sprawdzianie obejmuje całość materiału omawianego na zajęciach i jest podzielony w formie testowej na część ogólną i część specjalistyczną. Osoby ubiegające się o 2 stopień dodatkowo w części teoretycznej piszą instrukcję badań magnetycznych. Stopień trudności i szczegółowości pytań testowych zależy od poziomu kursu, w którym uczestniczy kursant.
W części praktycznej każdy z uczestników kursu dokonuje samodzielnego badania odcinka liny z uszkodzeniami, zamontowanej na stanowisku w laboratorium oraz wypełnia protokół z badań. Osoby ubiegające się o 2 stopień dodatkowo wykonują obliczenia zużycia liny na podstawie otrzymanych defektogramów i wydają opinie co do jej stanu.
Zgodnie z wymaganiami UDT-CERT, na świadectwie kursu podany jest zakres i efektywny czas szkolenia (godziny zegarowe - 60 min.) oraz poświadczenie pozytywnego jego ukończenia, to znaczy zaliczenia sprawdzianu (sprawdzianu wewnętrznego).
TEMATYKA RAMOWA KURSU SZKOLENIOWEGO (MTR)
(Z WYBRANYMI ZAGADNIENIAMI Z ZAKRESU BADAŃ WIZUALNYCH – VT)
Lp. |
TEMATYKA KURSU |
1%/h |
2%/h |
1+2%/h |
1 |
WPROWADZENIE, TERMINOLOGIA, CELE I HISTORIA BADAŃ NIENISZCZĄCYCH |
3,1 1 |
2,5 1 |
2,8 2 |
2 |
ZASADY FIZYCZNE METODY I WIEDZA ZWIĄZANA |
9,4 3 |
7,4 3 |
8,3 6 |
3 |
25 8 |
20,0 8 |
22,2 16 |
|
4 |
WYPOSAŻENIE |
12,5 4 |
10 4 |
11,1 8 |
5 |
INFORMACJE WSTĘPNE PRZED ROZPOCZĘCIEM BADANIA |
17,2 5,5 |
27,5 11 |
22,9 16,5 |
6 |
BADANIE |
17,2 5,5 |
13,7 5,5 |
15,3 11 |
7 |
OCENA WSKAZAŃ I ZAPISY |
10,9 3,5 |
10 4 |
10,4 7,5 |
8 |
OCENA BADANIA |
----- |
5 2 |
2,8 2 |
9 |
ZAGADNIENIA JAKOŚCI |
3,1 1 |
1,3 0,5 |
2,1 1,5 |
10 |
ZAGADNIENIA BEZPIECZEŃSTWA I ŚRODOWISKOWE |
1,6 0,5 |
1,3 0,5 |
1,4 1 |
11 |
ROZWÓJ BADAŃ LIN STALOWYCH, STALOWO GUMOWYCH I CIĘGIEN Z LINKAMI STALOWYMI |
|
1,3 0,5 |
0,7 0,5 |
|
Razem |
100% 32 |
100% 40 |
100% 72
|